Syksy 2024

Ota tästä talteen syksyn tapahtumamme. Ajankohtaisimmat tiedot, mahdolliset muut tapahtumamme ja mahdolliset peruutukset kerromme somessa @oulunanarkistimartat sekä wa-yhteisössämme.

Käsityökerho
Käsityökerho kokoontuu Valveen kahvila Paljetissa (Hallituskatu 7) aina kuukauden ensimmäisenä maanantaina. Päivämäärät ovat 2.9., 7.10., 4.11. (vaatehuolto) & 2.12.

Tule edistämään käsityötäsi tai tutustumaan Radikaaleihin ristipistoihin. Ristipistelyä varten sinulla ei tarvitse heti alkuun olla omia tarvikkeita - paikan päällä on tarjolla välineet kokeiluja varten. Voit myös osallistua ilman käsityötä. Marraskuun käsityökerhossa teemana vaatehuolto. 🧶

Olutkerho jatkaa maltaista maistelumatkaansa! Suunnitellut tapaamiset olutkerhon syksyyn ovat 27.9., 25.10., 29.11. ja 18.12. Tarkemmat iltojen teemat ja paikat ilmoitamme somessa ja WhatsApissa. Olutkerhoihin toivomme ennakkoilmoittautumista ja ennakkoilmoittautumisen voit tehdä WhatsApissa, somessa tai sähköpostiimme. Stay tuned! 🍻

Marttakahvit kerran kuussa sunnuntaina klo 14-16
15.9. Kauppakeskus Zeppelin (Kempele) Espresso House
13.10. Valveen Paljetti -kahvila
17.11. Oulun taidemuseon Kahvila Kaari. Kahvilaan on vapaa pääsy, mutta ennen tai jälkeen kahvien voi taidenäyttelyistä nauttia sisäänpääsymaksulla 7-10€ tai museokortilla, museo auki klo 11-18.
15.12. Valveen Paljetti -kahvila.

Epämääräinen kirjakerho
Tapaamisilla keskustellaan vapaasti kerran teemasta ja väliin sen ulkopuolelta. Mitään tiettyä kirjaa ei tarvitse lukea, olet tervetullut myös vain uteliaisuuttasi. Jaamme kirjavinkkejä, lukuvaroituksia ja muita kirjallisuuteen liittyviä ajatuksia kerran kuussa. Ensimmäinen tapaaminen on Valveen kahvilassa (esteetön), sovimme siellä tapaamispaikkamme muille kerroille. Ilmoitamme tästä somesta. Jos et seuraa somea ja haluat tietää tapaamispaikan, laita viestiä niin kirjakerhon vetäjä mailaa sinulle tapaamispaikan ennen syyskuun kertaa. Tavoitteena on jatkaa esteettömissä tiloissa.

Ma 26.8. klo 18 - Syksyn uutuudet. Pläräämme pienempien ja suurempien kustantamoiden katalogeja ja haaveilemme lukemisesta.
Ma 30.9. klo 18 - Harlekiinihäröilyä. No comments.
Ma 28.10. klo 18 - Sinuhea sinun tapaan. Voit valmistautua lukemalla kirjan, kuuntelemalla Areenasta kuunnelman, lukemalla sarjakuvan tai miten ikinä haluatkaan Mika Waltarin teokseen perehtyä.
25.11. klo 18 - Lukukartta Afrikkaan. Keräämme lukukokemuksia mantereen kartalle
Joulukuun kerta on antikvariaattikierros ja sovimme päivän ja kellonajan erikseen antikvariaattien aukiolojen mukaan.

Saunakerho jatkaa tapaamistaan epäsäännöllisen säännöllisesti, tästä sovitaan whatsappin kautta ja somessa ilmoitamme tulevista saunatapaamisista.

Vegaaniset jouluruuat-ruokakurssi järjestetään torstaina 7.11. klo 17 alkaen! Tänne mahtuu 14 osallistujaa, joten ole nopea! Ilmoittaudu vastaamalla tähän sähköpostiin tai Tiinalle whatssapissa 1.11. mennessä. Pidetään ennakkoilmoittautuminen ensin vain jäsenille, jos paikkoja jää niin voi tulla myös muutkin. Hinta 10e jäsenille.

Kalenteriin kannattaa laittaa myös

Mahtava Marttaralli Oulussa!
Marttaralli kisataan la 24.8.2024 klo 10-14 samaan aikaan kaikkialla ympäri Suomen. Tapahtumapäivän aikana joukkueille lähetetään määrävälein uusi tehtävä, jonka kaikki mukana olevat yhdistykset tekevät yhtä aikaa. Jokainen yhdistys on yksi joukkue eikä joukkueen kokoa ole rajoitettu. Voit ilmoittautua mukaan vastaamalla tähän viestiin! Mukaan saa tulla myös vaikka samana päivänä: aloitamme rotuaarilla klo 10!
Lisätietoa Marttarallista.

Oulun Anarkistimartat Oulun Päivillä!
Järjestämme yhteistyössä ohjelmaa Kesän Saunalla Tuirassa Oulun Päivillä 7.9. Ohjelmassa noloja ja hauskoja tilanteita, keskustelua saunakokemuksista ja kirjakerhosta.

Muistathan myös Pohjois-Pohjanmaan Marttojen tapahtumat https://www.martat.fi/pohjois-pohjanmaa/

Kaikissa kysymyksissä voit olla meihin yhteydessä. 🤩

Huikeaa syksyä ja toivottavasti nähdään tapahtumissa!

Ystävällisin terveisin, Tiina ja muut hallituslaiset